Hemma.

Sådär, nu sitter vi på planet påväg hem och har precis kommit upp i luften.. Sitter och kollar ut genom fönstret nu, allt är minimalt där nere och jag får en sån stark lust att jag bara vill hoppa ut genom fönstret och hoppa på molnen, det ser så himla härligt ut.. Så skönt att rensa huvudet med musik i öronen och en fantastisk utsikt och veta att jag är på väg hem.


Nu börjar semestern lida mot sitt slut och vi är hemma i Sverige och verkligheten igen om bara några timmar. Det ska bli riktigt skönt att komma hem och jag trodde aldrig jag skulle sakna så mycket hemma under den här veckan. Vi har badat och solat så mycket vi bara kunnat när vädret har tillåtit på dagarna och dom få dagar vi haft halvkrassligt väder har vi återhämtat oss på hotellrummet. Varje kväll har vi ätit super godmat, allt från skalddjur till kött och pastarätter - maten har verkligen varit ett stort plus under den här resan och man har nästan längtat till nästa kväll för att få äta igen, haha. Jag blir alltid så inspirerad till att pröva på att laga ny rätter hemma efter en resa! Tre av kvällarna åt vi på Cissi´s pappa´s reasturang och jag trodde seriöst att jag skulle rulla därifrån två utav gångerna. En kväll bjöd han på "pappa sås" som Cissi gjort till mej några gånger förut som jag älskar och alltid tjatar om för att det är så gott och det är en köttgryta med tomatsås och pasta. Sista kvällen fick vi marinerade revbensbjäll med pommes och sås.. Jag skulle lätta kunna leva på dom två maträtterna plus en annan vi käkade första kvällen i flera veckor.

Hursomhelst.. På kvällarna efter middagen har vi besökt olika barer och druckit goda drinkar. Dock tog jag det väldigt lugnt några utav kvällarna och det är jag mer än tacksam för nu. Jag hade nog hoppats på att det kanske skulle vara lite mera drag på dom olika ställena, man lärde sej snabbt det där efter bara några kvällar. I söndags åkte vi till portugal´s partygata och festade loss litegrann, tyvärr hittade vi inte till gayklubben men istället besökte vi en strippklubb.. Till en början var det väl lite spännande att se och dom var riktigt duktiga. Jag pratade med två utav tjejorna och dom utstrålade verkligen så mycket men det gjorde ont i mej att se när dom jobbade.. Se hur dom behöver försörja sej på att att underhålla gamlagubbar. Fyy, det är orättvist ibland.


Jag hade nog gärna velat se mer utav själva landet men vi hann tyvärr inte med det. Portugal är nog inget ställe jag kommer välja att åka tillbaka till för jag fastnade inte för det så som jag gjort på tidigare resor. Men det kommer absolut bli en minnesvärd vecka på många olika sätt.


När jag kommer hem till Sverige kommer jag snabbt åka hem och lämna väskan och byta om lite (+ "posta" det här inläggen) och sen ska jag iväg på direkten för att träffa en vän!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0