Lyckorus från topp till tå.

Tänk vad fort tiden går, det har redan hunnit blivit första september och sommaren är över för den här gången. För att vara första september vaknade jag till hur fint väder som helst. Gått runt i mina shorts med t-shirt och en tunn kofta  hela dagen och någon vidare kyla har jag inte sett röken utav.

Jag är så himla lycklig och glad för tillfället så orden inte ens räcker till. Det har varit en underbar dag med många glädjande händelser. Från och med november kommer jag att flytta och istället bo tillsammans med min högt älskade kusin i en stor fin lägenhet. Det är som ett mirakel uppifrån! Jag har längtat efter den här dagen så länge jag kan minnas och även om det inte är en egen lägenhet jag ska flytta till så är det perfekt. Lycka-lycka-lycka. Jag ska få ett mörkblått rum som kommer att vara mitt och jag ska möblera det och göra det så fint jag bara kan. Allting har inte riktigt hunnit sjunka in ännu och jag springer runt här helt sprallig och måste nypa mej i armen flera gånger om för att försöka inse att det faktiskt är på riktigt & sant. Jag har äntligt fått en trygghet som bara funnits i min fantasi förut. Att få dela det här tillsammans med Sandra och få ha henna nära mej känns så extremt... Ja jag hittar inte ens något ord för det. Allting är så himla stort för mej och när jag fick reda på det idag satt jag bara och skrattade åt det. Det går ett lyckorus genom hela min kropp och för första gången på många år kan jag andas ut och känna att allt kämpande varit värt varenda sekund. När jag flyttar ifrån Orminge kommer det vara som ett gamalt kapitell avslutas och första raden på nya bladet skrivs. Det finns person jag kommer lämna bakom mej och klippa alla band med och även om det kanske kommer bli tufft i början då allting är så definitivt att jag tagit det här steget så är det vad jag måste göra för att må bra. Idag har jag oxå fått två arbetsinterjuver inbokade att gå på innan jag åker iväg på tisdag. Saker och ting börjar äntligen flyta på och nu känns allting så sjukt bra! Ett av jobben är min hemmaplan och jag känner mej relativt säker på att jag kommer få det.

Det har blivit mycket prat i telefon och suttit vid datorn idag men när jag inte gjort det så har jag umgåts med mina fina älsklingar. Linn & jag var iväg till studsmattan och det slutade med att det var jag som hoppade mest. Skit kul ju! Eftersom det fina vädret har vi tillbringat mycket tid utomhus på tomten och nu känner Linus igen mej mera så han är framme och busar som sjutton, en riktigt liten vildning. Fredrik slängde ihop en kanon god middag och efter det när barnen somnat åkte jag och Maria iväg och stor handlade. Ikväll har jag mest legat framför datorn och planerat lite inför på tisdag, allting blev ju bestämt så snabbt så jag måste skicka iväg lite mail och fixa massa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0