Nattjobb

Jag har gått på min första natt den här veckan och jag var bombsäker på att jag skulle vara på grön avdelning i natt och jobba. Men till min stora förvåning hamnade jag på gul och det har varit riktigt skönt. Egentligen är det samma jobb på båda men det är bara det att jag har jobbat mera på gul och känner dom lite bättre. Imorgon är det grön som gäller och jag har inte några problem med det, jag tycker om utmaningar och man utvecklas hela tiden och lär sej nya saker.

Natten har varit ganska så lugn och all disk samt tvätt är så gott som klart. Jag har varit runt och gjort den andra tillsynen och nu små fixar jag med lite saker som behöver göras. Eftersom det är helg kommer jag få vänta en halvtimme på bussen hem och åka en helt annan väg, så det tar sin lilla tid innan jag ligger på huvudet på kudden och sover. Nu måste jag fortsätta här och uppdateringarna kommer bli dåliga och tråkiga eftersom det är jobb heeeeela långa helgen. Men om en vecka är det semester och som det ser ut just nu blir det en tripp till Göteborg och gud vad jag längtar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0