Augusti......

Jag vaknade till och är nu återigen vaken. Det har varit folk här hela kvällen så det har varit svårt att sova samtidigt som det varit väldigt trevligt. Se en levande själ utanför jobbet. Sitter i sängen och lyssnar på musik, närmare bestämt The script.  Många fina låtar. Sista tiden har jag fastnat för deras underbara musik och den är magiskt. Jag tänker tillbaka på livet, saknar gamla minnen och personer och längtar till framtiden. Det är så mycket roligt som händer här framöver men jag vet bara inte hur jag ska orka. Vart jag ska hitta kraften. Men är det roligt så brukar det oftast gå bra. Nu ska allt klaffa så kommer allt bli toppen. Riktigt jävla bra.

Det har redan hunnit blivit slutet utav augusti och sommaren börjar lida mot sitt slut. Vad hände? Semestern är över för dom flesta och skolan eller jobb har satt igång igen. Nu går jag på lite ledighet om ett par dagar innan september börjar och jag har full fart igen. Dock måste ja ringa poolen för några tider i september på ena jobbet och sen i oktober. Den här sommaren har verkligen varit helt annorlunda jämfört med förra året och åren innan dess. Jag har jobbat arslet av mej och det har inte blivit mycket tid alls över för vänner och nöje. Pride bojkottade jag helt medvetet men jag kan sakna alla mysiga kvällar tillsammans med vännerna som uteblivit eller dom soliga dagarna då man bara skulle ha hängt i en park. Eller bara lite sammanhängande lediget mer än 1-2 dagar.

I mitten av nästa vecka drar jag iväg till mitt paradis och tillbringar några av mina semester dagar där. Det ska bli skönt att åka bort för då vet jag att ja inte kan tacka ja till massa jobb ifall dom ringer och vill ha in mej extra och sen ska det bli skönt att slippa Stockholms stressen och allt där till. Samtidigt är jag i en stor stad och får allt det jag behöver. Kommer njuta av min ledighet, äta ute på kvällarna, ta ett glas vin, hänga med sköna människor, lite partaj, träffa en av mina närmaste vänner, leva som om att det inte finns några måsten eller en morgondag. Lugn, jag har även några dagar hemma i Stockholm innan jobbet sätter igång så jag kommer att ha tid att haka upp med alla här hemma oxå. Både innan och efter min lilla tripp.

Sen finns helgerna kvar och jag ska försöka att åtminstonde ha någon helt ledig helg i september och sensommar kvällarna finns kvar och är inte fyskam så jag tänker inte vara bitter över den här sommaren. Jag har fått en otrolig chans att komma in i ett helt nytt yrke och fått tjäna mina egna pengar igen. Nästa sommar har jag förhoppningsvis en fast tjänst och kan därmed ta ut fem veckors semester och då blir det massa ledighet för både en utomlands resa, häng här hemma i sköna sommar stockholm och massa annat skoj. Vem vet, kanske blir det en resa till hösten om allt klaffar som det ska.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0