Acne

I tonåren hade jag enligt mej själv kraftig acne och fick käka starka mediciner för det men det var enormt jobbigt eftersom jag inte fick dricka alkohol, vara i solen, huden torkade ut och man blev väldigt deprimerad utav dom.. Så strax efter att jag fyllt 18 och allting nästan var borta bestämde jag mej för att sluta med dom eftersom jag skulle åka på min första utomlands resa själv dessutom. Idag har jag lite på ryggen och i nacken och det kan ploppa upp lite finnar i ansiktet. Folk brukar oftast tycka att jag är larvig när jag klagar över detta men eftersom jag hade det så mycket för några år sedan tycker jag det är extremt jobbigt och förut la jag ner mycket pengar på bra produkter för att sköta om mitt ansikte. Nu har jag börjat med recipe for men som jag tvättar med morgon och kväll, har en scrub som jag använder två gånger i veckan och en bra återfuktande kräm efter att jag rakat mej och tycker dom är super bra.

När jag gjorde min botox under armarna för någon månad sedan satt jag och pratade om det här med läkaren och fick två salvor utskriva som ska vara väldigt bra men jag har glömt att hämta ut dom så idag tog jag en vända förbi apoteket och gjorde det. Det är en kräm jag ska smörja med morgon och kväll som innehåller antibiotika och ska använda under 1 månad. Skönt att slippa stoppa i mej massa piller och det ända jag inte får göra är att sola solarium och det kan jag faktiskt stå ut med.  

Ska faktiskt unna mej en ansiksbehandling med porrtömning när dom här fyra veckorna har gått och sen vill jag gå på en kemisk peelingbehandling så man är riktigt fräsch  till våren. Ja skojade bara om det sistnämnda för nu såg jag att en sådan behandling kostar 1000 kr per gång och man ska helst gå 4 gånger kanske fler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0