Helg!

Efter ett ledigt dygn var det jobb som väntade mej igår. När mitt pass var slut var det bestämt att jag skulle hem till fins Sofie på en bit mat och ett glas vin. Men precis innan bussen skulle avgå blev allting inställt av olika anledningar och jag tog mej hem till mitt istället. Efter att fått väntat i nästan en halv timme på tunnelbanan i slussen för att det var något fel kunde jag låsa upp dörren här hemma och komma in i värmen. Jag kan lova att hela jag var en isbit när jag stod och väntade på tunnelbanan. Dumhuvud som jag är ibland skulle envist sätta på sej skinnjackan för att solen sken precis innan jag stack till jobbet. 

Väl hemma tok somnade jag så hade nog ändå inte varit något vidare sällskap för kvällen. Vaknde vid fem tiden av telefonen och kunde inte somna om förens vid åtta i morse. Hade den brevid huvudet och innan dess hade jag ändå missat en hel del samtal och sms så jag måste ha sovit väldigt hårt.. Men nu känns förskylningen en aning bättre.

Juste.. haha! Kan knappt tro att det är sant själv men innan jobbet igår var jag in till stan en snabbis och köpte nya skor. Ingen nyhet kanske ni tänker nu men det var inte vilka skor som helst. Utan ett par träningsskor! Ja nu finns det ingen återvändo eller dåliga undan flykter för att inte träna utan jag får lov att ta mej till gymmet och skaffa det där kortet och sätta igång. Eller vänta här... Det är ju faktiskt 30 dagars öppetköp på skorna ;) Nejdå.. Det ska bli skönt att komma igång och träna. Siktar på två gånger i veckan som det ser ut nu och då blir det lite kondition samt träna upp hela kroppen fast fokus på rygg, bröst och mage.

Idag då? 

Tiden bara springer iväg men jag gör inget speciellt. Ligger hemma i sängen och degar. Tittar på film och snackar skit i telefon. En dusch väntar och sen måste jag ner till affären och handla någonting till middag innan dom stänger. Var lite sugen på att gå ut ikväll men känns dumt att utmana ödet för jag är inte helt på topp från förkylningen. Det här mellan läget man har är så jobbigt för man är alldeles för pigg och rastlös för att bara vara hemma men man orkar ändå inte hitta på någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0