Det verkar gå bra nu..

Hej hopp,

Vilken lång dag det varit idag! Men allting har gått bra och förutom en trötthet som heter duga och lite feber är allt fint med mej. Först ut i morse var min lilla favorit pojke som jag skulle jobba hos idag. Till en början var han pigg, glad och väldigt lugn så vi körde en mjukstart med först medicin och lite fika.. Senare blev han tyvärr sämre och låg länge i mitt knä och medans jag bara satt och pratade med mamman. Satte på en film i soffan till honom innan lunch då jag fick ringa lite samtal och sen lagade vi maten tillsammans. Han är så gimla go och jag har verkligen tagit honom långt in i mitt hjärta, det är lustigt det där. En del människor sätter hårda spår i ens själ på väldigt kort tid - Det har hela familjen gjort. Efter lunch blev det lite bus & skoj. Jag varken kan eller vill berätta särsillt ingånde om mitt jobb då allting är sekretessbelagt så jag berättar bara i korta drag vad vi gör under dagarna då jag jobbar.

Sen var det vidare till nästa jobb men jag hade en timmas ledighet så jag spenderade min timma i Huddinge centrum och knallade runt där. En väldigt lite centrum med dåligt utbud så jag hittade ingenting alls jag kunde drömma mej bort om att ha, och tur det kanske. Var dock inne i en skobutik och prövade lite skor och under tiden kommer ägaren fram till mej och vi börjar små prata lite. Efter att pratat om skobranchen ett tag berättade jag om min tid i den och tänkte att nu är det bara att tuta och köra så jag frågade om han kanske sökte personal. Tyvärr hade han precis anställt en tjej i fredags men berättade för mej att hans kollega eventuellt sökte personal tills han nuvarande butiker och att han även skulle öppna en ny inomkort. Snäll som han var fick jag namnet på honom och ett telefonnummer att ringa. Tyvärr var han upptagen på skomässan hela veckan så jag skickade precis iväg ett mail och berättade kort om idag och sa att jag väldigt gärna ville komma i kontakt med honom så nu håller jag alla tummar på att han hör av sej.

Kvällsjobbet gick bra och jag var hemma hos killens mamma för första gången. Blev ett par lugna timmar med mycket prat och lite bak.

Fick gå lite tidigare ikväll så jag kom hem för ett tag sen och har i princip bara suttit och skrivit mailet och kollat min mail. Eftersom det är onsdag ska jag knäppa på veckans avsnitt av Andra avenyn nu, det förtjänar jag efter den här långa dagen. Med en varm kopp té, jag har fortfarande inte slutit frysa än.


love,

Daniel



Uppdate : JÄVLA SKIT OS ! Var inte alls någon andra avenyn ikväll pga den där skiten! Jaha, vad ska ja se på nu då?!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0