Semeldagen!

Så fastnade jag här framför datorn efter maten igen.. Som alltid, det är knäppt det där. När jag är hemma själv tillbringar jag ofta min tid framför datorn eller telefonen. Vad gör ni om kvällarna när ni är hemma och inte har massa måsten? Jag som skulle gå och raka mej, lägga en ansiktsmask och smörja in mej med BUS, tur att klockan inte är så mycket ännu.

Idag slog jag på stort och skippade snabbmaten. Det blev hemmalagad köttfärssås med spaghetti och gud så gott det var! Tillefterrätt självklart en semla, men jag har tjuvstarat lite och tryck i mej flera stycken i veckn redan. Så dumt det där med att bara ha en dag om året man käkar semlor på! Hade nästan glömt bort hur bra hemlagad mat smakar och måste verkligen skärpa till mej och laga mera mat själv nu. MEN... Det är så tråkigt att göra det till sej själv, man tappar lusten och då är det mycket lättare att springa ner till grillen eller bara ta en macka. Fast jag älskar att laga mat, skulle gärna göra det 7 dagar i veckan, bara jag hade någon att göra det till. Det är tur att Sandra kan rycka in som stand by pojkvän och vill ha en middag eller matlåda någongång ibland.

Nu ligger lilla Ronja uppe i katthimlen och sover, de är som det är. Det kommer verkligen bli tomt! Ibland måste man ändå göra det som känns tugnt för att de är det rätta.

Ska knalla in i badrummet och göra mej i ordning lite, på så sätt spar jag en halvtimme imorgon bitti som jag kan sova igen. :) smartdaniel är i farten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0