Tisdag.

jobb jobb & jobb..

Idag har jag jobbat och även om det inte var så många timmar så kändes det som en heldag som i sommras.. Hmm, konstigt det där. Det gick iaf bra på jobbet och jag var klar runt tio över sju och åkte hem på en gång. Nu har jag skrubbat ansiktet, lagt en ansiktsmask och tagit en dusch. Smörjde in mej med brun utan sol och hoppa i myskläderna och tänkte bara ta det lugnt resten av kvällen.. Ville göra mej lite fin för imorgon kväll ska jag iväg på gallej efter jobbet. kulkul...

Jag somnade nämligen inte förens klockan halv åtta i morse så lite små seg känner man sej nu. Kollade nämligen runt lite på svt play och fastnade för en serie som heter Himlen kan vänta. Tänkte bara kolla ett avsnitt och kanske somna till men det var så himla bra så jag var fast.. Avsnitt efter avsnitt rullade på och jag kunde inte slita med en sekund. Så himla bra! I morse när jag vaknade kollade jag sista kvarten på sista avsnittet och kunde inte låta bli att börja gråta för jag blev så berörd av den här dokumentären. Den handlar om 5 människor som mitt i livet får beskedet om att dom har en dödlig sjukdom och sen får man följa med dom genom skratt och glädje, sjukhubesök och vardag...  Nu har jag bara ett avsnitt kvar och det hur livet blev ett år senare. För dom som överlevde och människorna i deras närhet som dog. Spännande... Det är väldigt sorgligt men jag hittar min styrka någonstans mitt i allt det där.. Så jag tänkte krypa ner under täcket och slå på sista delen nu.

Här hittar du en direkt länk till första avsnittet:
http://svtplay.se/v/1878308/himlen_kan_vanta/del_1_av_8?sb,p103495,2,f,-1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0