Nästan klart.

Vid halv ett kom Hannes förbi idag och kollade in lägenheten för första gången. Jag visade stolt runt honom innan vi knallade ner till torget och köpte med oss snabbmat och käkade här hemma hos mej. När vi snackat lite skit, käkat upp och tagit en kaffe på balkongen så började vi röjja upp här hemma. Jag tror det var någon som var riktigt taggad för allting gick med en jävla fart och nu är precis allting uppe förutom kläderna som jag ska ta här någon dag i helgen. Jag är supernöjd.. Sandra har lite grejor att fortfarande plocka ut och sen måste jag köpa lite små saker hem hit som ljus, en lampa, sängbord och några tavlar att sätta upp på väggen. Det kommer bli så jäkla bra när det är klart! Jag lägger mycket helldre mina sista pengar på saker till hemmet så jag får det fint än att gå ut och supa på krogen nu.

När jag blev själv igen började jag gå igenom massvis med papper, gamla kort, brev, foton m.m. Slänga, spara - slänga spara men nu är det gjort och det känns som en oerhörd lättnad. Det är mycket som har kastats idag men jag tror bara det kan vara bra för framtiden. Jag har hur mycket saker som helst och egentligen vet jag inte varför jag sparat det, om jag inte saknat det under det här året det legat ner packat så lär jag nog inte sakna det nu heller. Så då är det bättre att hiva iväg skiten så det inte bara ligger och samlar damm.

Sandra kom hem vid åtta och då stod jag vid spisen och fixade kvällsmat. Fläskfilé med potatisgratäng och det verkade vara en hit. Kvällen blev väldigt lugn och inte många knop gjorda här, satt och kollade på lite bilder tillsammans och pratade ett bra tag innan jag kröp ner i sängen och tittade på sista del utav Olycksfågeln på svtplay. Svarat på lite mail och sms jag samlat på mej nu och sista nattciggen är rökt så det börjar bli dags för mej att sänga ner och sova.


Här kommer ett litet smakprov från mitt rum. Det är fortfarande inte riktigt färdigt men jag är helnöjd. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0