God natt

Jag har varit hemma sen ett par timmar tillbaka och somnade en stund på sängen. Men som alltid den sista tiden vaknar jag upp vid 2-3 tiden och är vaken ett tag innan jag kan sova vidare. Det är konstigt det där för jag förstår inte varför, undrar om det beror på nattjobbet som jag varvar med dag jobbet eller vad det är?! Irriterande som fan är det iallafall.

Hursomhelst var vi på Vickan ikväll som jag sa. Det var helt okej och dom hade ett live band som körde där ikväll som vi stod och sköng och dansade till. Träffade på lite folk i vanlig ordning, en del trevliga och en del mindre trevliga. Fast vi stannade inte så länge, jag var trött och vi båda skulle upp och jobba så det där med att röjja loss som på den gamla goda tiden var bara att drömma om. På hemvägen stack vi förbi donken och nu ligger Hannes och sussar gott i min säng. På senare tid har det varit svårt att få ihop våran scheman samtidigt pga olika anledningar så den här helkvällen med bästa, bästa vän var oerhört viktig och bra på många sätt.   

Den här månaden får jag in lönen två gånger så jag hade gjort i ordning nästan alla räkningar förutom hyran och satt dom på automatisk betalning den 27, men något måste ha blivit fel och det har dragits den 26 istället och kontot blev tomt på pengar så det var lite bittert. Innan jag tog mej till en bankomat och förstod vad som var fel blev jag ju LITE kallsvettig kan jag lova.

Sitter och drömmer mej bort bland långa sand stränder, sol, vatten och ledighet. Vill bara ta mitt pick och pack och fly undan för en vecka eller två redan nu. Men det kommer, snart så..

Ska krypa ner i sängen med musik i öronen och göra ett nytt försök att sova. Jag har inga planer förens imorgon eftermiddag så jag får sova ut till klockan 13, vilken lycka! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0