Stanna upp, tänk.

Jag vaknade upp för ett par timmar sen efter att sovit ett tag och kunde inte somna om. Så nu har jag legat och tänkt flera timmar i sängen, fram och tillbaka på hur mycket olika saker som helst. Dag/natt drömt mej bort lite gran. Och det har faktiskt varit väldigt skönt. Personligen tror jag att alla människor behöver stanna upp ibland och tänka igenom sitt liv, sina drömmar och mål för att få ett perspektiv på saker och ting. Och det har jag verkligen gjort i natt medans Hannes har legat och sovit. Fönstret har har stått öppet och jag har legat och lyssnat på fåglarna som flyger fritt där ute medans linnegardinerna blåst lite lätt framför fönsterrutorna. Jag känner mej nästan lika fri som fåglarna där ute.

För första gången på flera flera månader kan jag säga rakt ut att jag mår bra och att jag har stor aptit på livet igen samtidigt jag menar det på riktigt. Det har funnits en klump i magen som gjort så jädrans ont varje morgon jag vaknat och många gånger har jag bara velat ge upp och skita i allting. Framtiden har skrämt mej så mycket. Mina riktigt nära vänner har funnits där för mej varje dag och berättat varför jag ska fortsätta när jag själv varit så förtvivlad och glömt bort det och nu förstår jag varför och jag kommer alltid vara tacksam till dom jag tillåtit funnits vid min sida och jag delat med mej allting till.

Framtiden skrämmer mej inte längre och jag vaknar upp på morgonen utan den här klumpen i magen nu. Att pengar inte skulle kunna göra en lycklig är bara rent jävla skitsnack för det kan dom. Man kan faktiskt köpa till sej trygghet. Och tryggheten kan bli lycka så småning om. Pengar finns med oss varje dag och det ända dom inte kan bidra till är riktiga vänner, för dom finns där oavsett om dom är äkta. Nu sliter jag arslet av mej på två stycken jobb och jag trivs som fisken i vattnet. Kanske hade det varit trevligt med lite mera ledighet och jag är oerhört trött, men jag kan inte välja bort det här. Jag har alltid älskat att jobba mycket för att dels tjäna pengar så att jag kan stå på egna ben men även för att utvecklas som person, ha många bollar i luften och komma framåt. Även om jag inte har fått ett klart beskedd över hur hösten kommer bli känner jag inte någon oro alls eftersom jag har så många olika bollar i luften.

På det här halvåret som jag bott i Sverige sen jag flyttade tillbaka från Tyskland har det skett så himelsk mycket saker. Bara under dom senaste åren har det hänt så mycket saker men sista tiden har så mycket gått uppför till det bra. Om jag känner mej själv rätt som kommer jag säkerligen ha mina down igen och dom vet man aldrig när det händer för mörkret inom mej finns och det kanske jag aldrig kommer komma undan ifrån, men jag vet att jag aldrig kommer nå helvete jag en gång varit på. För nu kan det bara bli bättre och bättre om jag spelar mina kort rätt. Och det tänker jag fanemej göra.. Tills mitt hjärta slutar slå. Jag har så höga mål så många av er säkert kommer tappa hakan och bli förvånade men det gäller att klättra sej uppåt, bit för bit. För toppen ska jag nå.

Mina mål här framöver (Och det vet man aldrig när det är) kommer bli:

- Åka på en utomlands resa efter sommaren och vila upp mej efter allt dubbeltjobb.
- Skaffa en gymkort och börja träna.
- Öppna ett sparkonto och lägga undan x antal pengar varje månad.
- Få fast anställning.
- Flytta till en alldeles egen lägenhet.


Och givetvis, som jag alltid gör varje dag, fortsätta ta hand om mina nära och kära och berätta hur mycket dom betyder för mej. För några utav dom hade jag aldrig orkat med den här tunga långa resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0