Framme!

Som jag skrev gick bussresan bra hit fast dom två sista timmarna var väldigt dryga för då var jag vaken och väldigt uttråkad. Hade inga pengar på mobilen så jag satt och lyssnade på musik och regnet som slog mot fönsterrutorna, det är verkligen ett vackert ljud när man sitter inomhus och bara lyssnar. Att sitta på en buss över 8 timmar är ingen höjdare, fast målet var bra.. Nej bra räcker inte utan BÄST. Som ni har förstått är det till mitt älskade Göteborg jag har åkt och jag kommer att bo hos min vän Dawid under tiden jag är här. Dagarna är än så länge ganska så oplanerade men det som är säkert är att det blir lite gallej, Liseberg och så ska jag träffa ett par gamla vänner härifrån. Jag blev helt lycklig i hela kroppen när bussen körde in i Göteborg och det är precis samma trygghet jag känner igen, efter alla år även om mycket är annorlunda idag.. Det här är verkligen min oas och en dag kommer jag bo här, det vet jag.

När jag kom fram käkade vi en sen lunch på burger king och tog en snabb vända på stan. Det fick följa med två t-shirts ifrån topman som var på rea:n. Dock var jag väldigt seg efter bussresan så vi tog ganska snabbt spårvagnen hem till Dawid.. JAAAAAAA !!! spåååårvagn! Det är så underbart, jag älskar det verkligen.. hihi. Var ute med hunden och busade lite och nu ska jag strax hoppa in i duschen och göra mej i ordning för att gå ut och käka ikväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0