Fredag och lördag.

Den här helgen har varit helt spårad! Skönt att det är söndag och en vilo dag innan veckan börjar igen. Nu har jag precis vaknat upp efter några få timmars sömn och jag är mest trött och seg idag.

Fredagskvällen började med att jag bjöd Sandra och Hannes på middag här hemma. Sprang och gjorde mej i ordning medans maten stod på spisen och efter att vi käkat kom underbara Adam över. Vi satt här hemma och drack alldeles för mycket vin tlls klockan var så pass mycket att det var dags att åka in till stan. Vi hade bestämt att vi skulle till paradise och festa loss. Och vilken fest det blev! Jag träffade på så sjukt mycket olika vänner och bekanta och Hannes fick halva stället att sjunga för mej och efter det kom alla och bjöd mej på drinkar och shots för att fira mej, på slutet var jag så jävla full så jag knappt kunde stå upp och fick till och med ge bort drinkarna och shotsen.

Timmarna flög förbi och det kändes som om att jag var över allt i fredags på paradise. Var inte still en sekund och sprang jag inte ut och rökte var jag på dansgolvet eller i baren på ovanvåningen och träffade folk. Vid fem i tre kastade jag in handsken och hamnde på efterfest.

Så efter min galna fredagsnatt låg jag helt död i sängen hela lördagen och tyckte synd om mej själv, haha. Skulle egentligen ha följt med Adam på en hemma fest på kvällen men jag mådde så kasst att jag hoppade det. Istället åkte jag in till stan och träffade en vän så käkade vi middag ihop! Efter lite käk och en stor cola var jag tillbaka på banan så vi hamnade först på ett ställe vid Mariatorget i en källare. Folket var äckliga där och medelåldern var över 40 så efter två drinkar och en short ville jag gå därifrån och vi hamnade på Vickan. Vad vi gjorde där har jag ingen aning om idag, min väns kompis jobbade i garderoben så det kunde väl ha varit en logisk förklaring men jag vet faktiskt inte. Brudarna var inte mer än 18 år gamla och översminkade medans killarna satt vid ett vip bord och beställt in flera flaskor med champagne och var allmänt äckliga. Ett glas vin och en timme senare ger vi upp och hoppar in i en taxi och åker hem till honom. Vi sitter och lyssnar på musik hela natten, dricker vin och pratar till åtta på morgonen. Klockan sprang bara iväg och sen var det dags för mej att ta bussen hem. Det var så in i helvetes skönt att krypa ner i sängen i morse och jag somnade nog på en gång.

Båda dagarna har varit jävligt lyckade och jag har haft det så sjukt kul. Nu blir det en lugn skön söndag med något enstaka jobbsamtal och sen är jag tillbaka i verkligheten imorgon. Måste springa ner och köpa ett busskort bara så jag har det tills imorgon.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0