Dålig uppdatering, förlåt.

Väckarklockan ringde tidigt i morse igen, var så trött. Znosade i en halv timme - alldeles för länge. Halsen kändes värre idag. Kollade klockan och blev stressad, skippade duschen och slängde på mej gårdagens jeans. Lite vatten för att ruffsa till håret. En munktröja. På med jackan. Färdig! Sprang iväg till tunnelbanan för att inte missa den. Fortfarande trött, nästan lite dåsig i huvudet. Spelade hög musik i öronen från mobilen. Bytte till pendeln i centralen. Några minuters vila. Framme på jobbet!  Försökte vara pigg. Vi åkte till heron city.. Fick stressa lite mera för att hinna med bussen. Såg filmen Wolfman. Eller ja, han tittade, jag slumrade till några gånger. Shit happens. Bio:n var slut, min jobbdag var slut. Lite små skönt. Vi tog samma buss därifrån, han hoppade av hemma hos sej. Jag fortsatte att åka. Sällskap i telefonen.

Kom hem. Blev övertrött. Cp humör, skrattat åt allt och inget. Larvat mej en massa. Började flytta över alla nummer till nya simkortet. Skickade iväg ett sms till alla om ny numret. Det ringde på dörren,  visningen på lägenheten gick bra. Det var lite folk som kom. Var hungrig, gick och tjatade på Sandra. Vi gick och handlade mat. Sivan stekte pannkisar. Gott. En och en halv timme spenderades i telefon sen. Låg på golvet och skrattade ännu mera. Lyssnade till hans fina röst. Fnittrade. Dummade mej till tusen. En mycket bra dag med andra ord. Varit glad. Satt vid datorn ett tag ikväll, kollade runt. Pratade med vänner. Han dök upp som gubben i lådan efter några veckors tystnad, hörde av sej från ingenstans alls. Fattar inte mycket vad som händer. en, två och tre personer som hört av sej som gubben i lådan på mindre än två dagar. Vad nu då liksom? Nu försöker jag komma ner i varv, ska äta lite mer pannkisar. Ringa två samtal. Sen sova. Imorgon har jag min favorit pojke att ta hand om - Kärlek.


Nu ringer Hannes, måste ta det. Snart ser mitt öra ut som en telefon. puss på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0