En orkeslös söndag.

Det är kaos här hemma. Köket är fortfarande avstängt, mitt rum är fullt med disk och jag har kläder över hela golvet. Tvättkorgen svämar över och jag har massa plugg att ta i tur med. Behöver kolla nyinkomna jobb och skriva ansökningar till dom. Men vad gör jag? Jo lägger mej i sängen under täcket med datorn istället. Jag orkar bara inte göra någonting åt det. När jag försöker med ett halvdant försök som knappt kan räknas känns det som om att jag ska putta en långtradare framför mej i en mil. Klockan går sakta och helst av allt vill jag bara att kvällen ska komma, något bra tv ska gå och jag ska somna i fosterställning under mitt sköna täcke i sängen.

Kom hem från stan för ett litet tag sen där jag var in en snabbis. Det är inte lika tråkigt väder som igår men kallt som fan och det blåser. Plötsligt insåg jag att jag inte ätit något under hela dagen så jag ska gå och värma en färdig rätt och äta, sen plocka fram boken...

tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0