Naket.

Morgonen började skit. Vaknade tidigt, trött och kunde inte somna om. Låg och vred & vände på mej i evigheter. Är på dåligt humör. Kollade mailen men än så länge har ingenting dykt in där. Jag är arg idag, och ledsen. Det är ingen bra dag idag. Igen. Mitt konto är tomt på pengar. Jag känner mej så jävla maktlös.

Sommaren är här och jag älskar den. Jag borde vara glad, sitta på en uteservering tillsammans med mina vänner. Dricka ett glas rosévin. Gå på stan. Äta en glass. Sitta vid vattnet. Gå hand i hand med någon. Bada. Gå barfota hem efter en hård ute kväll. Ligga ute på gräset och sola. Vara på pride.

Nu ser inte verkligheten ut riktigt så. Vardagen styrs tyvärr utav pengar varje dag hur kast det än låter att säga. Finns dom inte kan man inte göra det man vill. Det är en mörk liten period just nu att kravla sej upp ifrån nu. Jag hatar när det är såhär, för jag vill, mer än något annat. Ha ett riktigt jobb att gå till, få ordning på min ekonomi. Kunna unna mej de där lilla extra ibland utan att leva i brutal ångest. Göra vardagliga saker som att möta upp en kompis ibland och ta ett glas vin utan att behöva leva på nudlar resten av månaden.´


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0