Mys.

Bion var hur bra som helst. Satt helt fängslad under hela filmen och ville aldrig att den skulle ta slut. Remember me såg vi och det är en av dom bästa filmer jag sett. Blev helt kär i filmen och ville bara hoppa in i den. Mot slutet fylldes mina ögon med tårar och det som inte fick hända hände. En film om kärlek, sorg och hopp. Jag är helt betagen av hela filmen..

Som ni redan vet vid det här laget älskar jag timmarna mitt i natten. Få tända levande ljus, höra folk på gatan där ute. Ligga i min trygghet i säkert förvar.  Det känns så befriande och naket, fasaden läggs på hyllan och jag tillåter mej själv att andas ut, känna efter hur jag mår. Ibland ligger jag bara och tänker och lyssnar på musik. Ibland flyr jag verkligheten med en bok. Och ibland går jag bara runt i mina mjukisaar och fixar och donar här hemma. Det är viktigt. När jag kom hem kröp upp i sängen nästan på direkten och börja läsa. Legat under mitt duntäcke och sträk läste ut boken jag fick låna av Sandra. Om den var så glad rakt igenom vet jag inte, för jag har gråtit, blivit varm i hjärtat, haft ont i magen och haft ett leende på läpparna om vartannat när jag vänt sida i boken. Matat in alla skriva ord och känslor. Nu är den slut och det blev bra tillslut. Det har varit en skön natt och jag har stängt mej ute från verkligheten, mobilen har pippit till då och då men den har varit tillräckligt ointressant för att jag kunnat slita mej från boken och kolla. Befriande att kunna släppa den där kontrollen, vara alla andra till lags och ta sej tid till att vara med mej själv. Jag måste bli bättre på det, skaffa fler böcker som får mej fängslad och avslappnad för jag trivs med att kunna stänga in mej i min bubbla, ibland, då och då.

Nu är klockan mycket igen och det är dags att sova. Ögonen håller redan på att säcka ihop och imorgon behöver jag inte gå upp svintidigt så det ska bli skönt att lägga ifrån mej datorn för att sova nu. God natt finisar !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0