En dröm som blev förstörd.. för ett tag.

Dom senaste dagarna har varit lite upp och ner. Mest ner.. Anledningen är väl lägenheten faktiskt.Ville först inte berätta någonting men jag har insett att det är omöjligt att dölja. Framtiden känns jävligt oviss nu med boende, för.... Som jag berättade skulle jag hyra min första egna lägenhet, en tvåa i Vasastan och allting lät jättebra. Fick kontrakt skickat till mej, personnummer osv. Med mina kontakter jag har kollade jag upp honom noga och allting såg bra ut så jag betalade depitionen för lägenheten... Efter det har han slutat svara på mail, sms eller i telefon. Han har blivit helt omöjligt att få tag på och kommer nu polisanmällas för bedrägeri och jag kommer även kontakta hyresvärden eftersom det är en bostadsrätt. Alla mail finns kvar, kontoutdrag med överföringen och kontraktet. Den jäveln ska sättas dit nu... 

Så nu står jag här på ruta ett igen utan någon egen lägenhet. Känns sådär lagom kul för jag hade längtat och sett fram emot det här så mycket.  Planerat och planerat. What to do, what to do liksom ?! Jag vet faktiskt inte... Håller på att leta som en tok efter någonting annat nu igen men det är svårt så vi får se hur det går med allting.

Nu till något roligare... Jag pratade med rektorn för skolan idag och har kommit in och det känns så jävla jävla roligt. Det var en stor lättnad att få svar på det. Nu väntar bara CSN att fixa men jag måste vänta tills i slutet av månaden då dom släpper andra terminen period så jag kan söka för båda två samtidigt. Har även pratat med chefen för en annan avdelning på jobbet och nu kommer jag även börja där dagar och kvällar. Jag har kvar mitt schema på nätter men fyller ut med dagar och efter i mars kommer det inte bli så jättemånga nätter så då är det toppen med dagar och kvällar på den andra avdelningen för att fylla ut med. Eftersom ja slutat skolan vid tre tiden kommer det bli toppen att jobba några timmar efter skolan någon dag i veckan eller så... 

Så nu får vi se vad de blir, om jag hittar någon studentlägenhet eller en mindre billig lägenhet under längre tid. Jag får leta och se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0