Engelska helvetet.

Återigen handlar allting i slutändan om min jävla skitengelska som fattas. Alltid ska den sätta stopp för mina planer eller drömmar som jag vill uppnå och det börjar irritera mej något förjävligt. Anledningarna är många till att jag inte har klarat den ännu och jag tycker inte om att skylla ifrån mej på andra men i det här fallet är det faktiskt inte mitt fel att jag inte fixat det. Iallafall inte ifrån början.. Nu tänker ni säkert att vafan; "Det är bara att plugga upp den om du så gärna vill". Visst kan jag säga men det är inte bara så  bara. Viljan har jag men det är inte så lätt. Jag har försökt, flera gånger om men grejar det helt enkelt inte. Och jag blir så förbannat jävla ledsen att den alltid ska sätta käppar i hjulen för mej så fort jag vill någonting.. 

Har suttit och kollat på olika alternativ nu under ett tag för att sätta det där jäkla betyget men jag har helt enkelt inte råd att enbart plugga och på distans fixar jag det inte. Jag är alldeles för rädd för att ta lån även om det handlar om CSN och det kommer vara ohållbart i längden att jobba natt för att klara mej ekonomisk och plugga på dagarna samtidigt. 


Schemat för nästa period var mindre bra för min del och jag känner mej lite halvt panikslagen. Fick alldeles för få nätter med vad jag räknat med och än sålänge har jag inte kollat hur det ser ut på det andra jobbet men där går jag ju inte på något schema så jag kan inte räkna med det utan när dom ringer är det bara bonus. Kanske blir det så att jag kommer börja gå in dag och kvälls tid i framtiden på natt jobbet i Tyresö men även där är det ont om tider nästkommande period. Det blir en lång jäkla ledighet i november. . . . . . . . . . . .

Känner mej lite halvt nere inatt och allt känns bara blä för stunden. Ibland kan jag känna att det man försöker uppnå bara är omöjligt. Hur mycket man än försöker.. Längtar verkligen hem till att få krypa ner i min säng och sova nu. Tröttheten gör sitt och allt känns hundra gånger värre då. Vi har en väldigt lugn natt här på huset och alla ligger och sover. Nästan för lugnt för tiden kryper fram. Men nu ska jag väl inte säga för mycket för då kanske det blir kaos imorgon bitti istället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0