Hat....?


Vad är hat egentligen?

Alla definera hat på olika vis, och det finns många olika grader på hatet.För mej är hat.. Förknippat med ondska och sorg. Svek möjligtvis. Det blir lätt att man använder ordet för att få ett stopp eller slut på allt kanske. Många gånger kanske man inbillar sej att det är hat man känner för att försöka skydda sina egna känslor. Bygga upp en mur kring sej själv. Vad vet jag.. Vi alla är olika som sagt.

Jag har hatat så mycket i mina dagar att det har gjort ont i min lilla pojkkropp och hjärta. För det tar så på krafterna. Man går runt och är så fruktansvärt arg. Det har varit ilska och sorg som jag byggt upp till ett hat.
Men har det varit nödvändigt? Och vem har drabbats hårdast utav det? I slutändan, tror jag, att det är man själv som gör det.

Men är det bättre att hata än att vara helt likgiltig? För då finns det ju fortfarande något kvar där, något som håller hatet vid liv. Personen betyder fortfarande något.För skulle det vara likgiltighet man kände skulle man ju inte känna någonting alls och inte heller kunna hata.

Finns det någonting där imellan? 


Det finns personer som jag verkligen hatar men dom är oerhört få och har gjort mej så illa så att det inte
finns någonting kvar att bygga på. Och idag är dom så långt borta ifrån mej som det bara går. Åter igen kommer man till det här att man har ett eget val. Antingen stannar man kvar eller så går man vidare.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0