Ledig och Utgång

Som jag har längtat efter den här dagen. En hel dag utan jobb eller några måsten utan bara varit helt ledig. Kan knappt fatta att det är sant. Och nästa vecka blir ännu bättre....

Efter att legat och znooosat över 1,5 timme pallrade jag mej upp och slängde på mej lite kläder, borsta tänderna och drog iväg. Trotts min lediga dag har schemat varit fullt... Åkte hem till Cissi där vi drack kaffe på balkongen, snackade skit och lagade lunch. Eller ja, det var snarare hon som lagade mat åt mej. Vidare in till stan med ett stopp på bolaget och panik handla något att ha på sej ikväll. Min tvättkorg svämmar över och jag har inte orkat ta tag i det.. Nu sitter jag med ett glas vin i handen och datorn i knät och kollar lite små saker, ska alldeles strax hoppa in i duschen och sen göra mej i ordning för en helkväll ute. Ska träffa upp en vän och en kompis till honom på torget och sen får vi se vart natten tar oss.

Sprang på min före detta assisterande regions chef på stan idag och gud vad roligt det var att se henne. Hann bara prata ett par minuter men vi kollade så vi hade varandras telefon nummer och behöver jag hennes referenser i framtiden så var det bara att höra av sen. Nästa vecka ska jag även till en butik och lämna över mitt CV till, för dom ska nämligen öppna ett till butik i februari.. Och en av säljarna där har jag pratat ganska mycket med och han vet att jag varit intresserad och även om framtiden ser ljus ut för min del så måste jag ändå pröva att lämna in det.. För annars kommer jag ångra mej så hårt.

Nu blir det att sätta lite faart här. Den här kvällen ska jag njuta av!

Love,

Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0