Nattjobb

Det märks så tydligt nu att hösten är på vägen in och sommaren är förbi... Bara för några veckor sen när jag var påväg till jobbet och skulle jobba natt var det fortfarade ljust ute långt in på natten. Nu är det en annan femma, det hade redan börjat skymma när jag var påväg och blev snabbt svart ute.... Igår kväll satte jag faktiskt på mej halsduken dessutom men det kändes bara mysigt. Så länge det inte blir kallare nu på ett tag tycker jag hör och häpna om det.

Första natten på jobbet går finfint och man är snabbt inne i alla rutiner igen. Skulle egentligen ha varit på avdelning grön men efter en timme bara bytte vi för att vi har en sån pass dålig patient och anhöriga är här så jag fick vara på gul istället. Väldigt skönt faktiskt för jag var nog inte riktigt bredd på att det var så pass som det var. Många glada ansikten som känt igen mej under natten och frågat vart jag hållit hus när jag varit borta, hehe. Kul att vissa ändå känner igen än. Städningen är klar sen lång tid tillbaka och tvättstugorna börjar bli färdiga nu. Snart är det dags för att gå sista rundan och sen är det inte lång tid tills jag får åka hem.. Trodde att jag skulle va tröttare än vad jag är men det har gått bra. Bara fyra nätter kvar nu, heh.. Fast jag erkänner att det kändes mycket lättare att börja jobba så fort jag var på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0