Life

Det ända som hörs i lägenheten ikväll är ljudet ifrån diskmaskinen och vinden utifrån som blåser in genom det öppna fönstret. Tvätten håller på att torka nere i tvättstugan och jag har städat lägenheten fin nu ikväll.

Väntar bara på att gå ner och hämta den sista tvätten och sen ska jag tänka upp hela lägenheten med tända ljus och krypa upp i soffan. Titta på tv en stund och sen plocka fram boken. Har ingen tid att passa imorgon bitti och behöver så bort dagen så länge det bara går eftersom ja jobbar natt.  

Jag känner mej så tom i kväll. Som ett skal.

Nu är jag iallafall borta ifrån skolan i tre veckor eftersom vi ska ja praktik men den har jag valdiderat bort och får jobba istället. Skönt att sänka tempot lite och hinna andas. Jag behöver det för det har varit så otroligt mycket sista tiden.

Många tankar som ligger och trycker på ikväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0