Förändring.

Ibland kan jag känna en slags sorg över hur mina gamla vänner som jag umgicks med förut lever sitt liv idag och hur bra dom har det. Men tänker jag efter en extra gång så vettesjutton om det egentligen är sorg jag känner men jag hittar inget bra ord som passar. Jag är så oerhört glad över den stora förändringen som har hänt med mej och att jag inte längre behöver synas och höras längre. Tycker knappt det är roligt att gå ut nu för tiden och folk kanske tycker jag har blivit tråkigt och det får dom gärna tycka då. Men att spendera 1500 kr på EN ute kväll och vakna upp bakis dagen efter har jag inte tid med mera. Och jag lägger helldre dom pengarna på andra saker här i livet nu förtiden.

Prioriterar helldre en god trerätters middag i trevligt sällskap med några glas vin istället för att stå och trängas på ett svettigt dansgolv med fulla människor som vill hitta någon att ta med hem för kvällen och ligga med. Eller varför inte bara göra något så enkelt som att gå på bio.

Jag känner mej inte hemma längre i den här ytliga världen där allt handlar om sex sex och sex. Pengar, sprit, dyra kläder och ett bra jobb. Visst shoppar jag pinsamt mycket ibland och det säger jag ingenting om, men jag kan lika gärna gå på HM och köpa en skjorta ena gången så som jag går på NK och köper en klocka nästa gång. Det är inte prisslappen jag kollar på när jag är ute utan faktiskt varan. 

Man behöver inte synas och höras värst för att vara någonting. Förr trodde jag aldrig att jag skulle bli någon om jag inte fick ett jobb i en butik igen och jag kunde tillochmed må dåligt utav att vara inne i stan och se alla som som jobbade i butik för dom hade det jag inte hade. Men nu är jag så glad att jag "skolat" om mej och börjat arbeta inom vården för jag trivs så himla bra. Det ska bli så roligt att få jobba på sjukhus när jag gått klart skolan och sen så småningen om när är helt färdig med alla fyra terminer kan få jobba med missbruk oxå.  

Rent generelt tror jag att bögar som lever i dagens samhälle har en sån stor press på sej att lyckas och synas idag så att dom mår dåligt utav det och får prestationsångest. För vem har egentligen råd att festa fyra dagar i veckan eller ha dom dyraste och nyaste kläderna på sej? SMS lån är vad som är nyckeln till detta glamourösa liv som många vill få det att framstå att vara. Men i grund och botten är det skulder och sömnlösa nätter.

Visst kan jag gå ut igen och kommer säkerligen göra det många många gånger till och kommer säkert ha roligt men jag håller mej nästan lite undan nu förtiden och behöver inte synas. Jag vill bara vara Daniel, och att folk ska tycka att det räcker.

Ibland kan jag känna mej riktigt ensam för att jag känner som jag gör. Mina vänner och jag ligger inte riktigt på samma plan när det kommer till allt även om dom är mitt allt och jag älskar dom oerhört mycket. Dom finns alltid där och hjälper mej och hjälper mej att välja rätt väg här i livet när jag känner att marken jag står på svajjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0