Onsdag.

Kan väl inte påstå att jag är 100 på topp ännu men febern är borta och lika så min huvudvärk. Nu är jag bara konstant trött och hostig så jag är helt klart på bättringsvägen. Större delen av dagen har jag bara legat och sovit idag men jag gjorde ett ryck och städade upp här hemma och fixade några små saker för skolan. Har fått två intro dagar inbokade nu på nya jobbet och sen är det fritt fram att börja jobba där oxå.

I natt hoppar jag in extra i Huddinge och jobbar men det känns ganska okej för det är sovande jour och jag tar med mej datorn. Hoppas jag får dit Sofie en sväng om hon är hemma så jag kan säga hej till henne.




Har fått en del kommentarer sista tiden och i vanliga ordning så accepterar jag dom väldigt sällan menjag läser alltid dom och tycker det är tråkigt att folk orkar lägga ner så mycket energi på att klaga och hitta fel. jag vet att det inte kommer vara det lättaste att börja jobba på sjukhus på en gång som nyutbildad undersköterska men det handlar mycket om hur praktiken går och vilka kontakter du har sedan. 

I början trodde jag inte ens att jag skulle kunna börja skolan och utbilda mej till någonting eftersom mina betyg från grundskolan är som dom är så jag är bara superglad över att jag kommit in och kan göra det. Man måste ha mål och drömmar för att orka med vardagen när det känns lite tugnt ibland och det är precis det jag har. Jag vill jättegärna till akuten och jag vet att jag kommer hamna där en dag, frågan är bara när. Och sen läser jag ju dessutom en extra termin så jag kommer även att bli behandlingsassistent och få jobba med missbruk och där spelar praktiken oxå stor roll för att få jobb i framtiden. Så vem vet.. Ja kanske jobbar ett par år på sjuhus eller så börjar jag arbeta med missbruk på en gång, jag har ingen aning om vad som händer i framtiden just nu.. Ja trivs jättebra med mina gamlingar men det är ingenting jag vill hålla på med resten av livet.  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0